Polityka prywatności opisuje zasady przetwarzania przez nas informacji na Twój temat, w tym danych osobowych oraz ciasteczek, czyli tzw. cookies.
Słowniczek
1. Administrator: Operatorem serwisu oraz Administratorem danych osobowych jest: Przedsiębiorstwo Państwowe Biuro Urządzania Lasu i Geodezji Leśnej, ul. Leśników 21, Sękocin Stary, 05-090 Raszyn, NIP: 525-000-78-85, KRS: 0000012221
2. Właściciel serwisu: Właścicielem serwisu jest: PGL Lasy Państwowe, ul. Grójecka 127, 02-124 Warszawa
3. Polityka: niniejszy dokument określający zasady działania Serwisu Bank Danych o Lasach Ogłoszenia, w tym zasady świadczenia Usług drogą elektroniczną oraz przetwarzania danych osobowych Użytkowników;
4. Serwis: serwis dostępny w domenie internetowej ogloszenia.bdl.lasy.gov.pl, którego operatorem jest Administrator, służący w szczególności publikowaniu ogłoszeń związanych z lasami niestanowiącymi własności Skarbu Państwa.
5. Usługi: usługi świadczone przez Administratora na rzecz Użytkowników w ramach portalu Bank Danych o Lasach Ogłoszenia (w skrócie „BDL Ogłoszenia”);
6. Użytkownik: podmiot, który za pośrednictwem sieci Internet korzysta z Serwisu.
Informacje ogólne
Dane osobowe Użytkowników są przetwarzane zgodnie z prawem, w tym zgodnie z przepisami Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) („RODO”). Podanie danych osobowych przez Użytkownika jest dobrowolne, jednak jest niezbędne do korzystania z serwisu w zakresie tworzenia i udostępnienia własnych ogłoszeń.
Przetwarzanie danych osobowych Użytkowników następuje wyłącznie w celu realizacji Usług Serwisu BDL Ogłoszenia w celu dostarczania Użytkownikom informacji. Dane przekazywane przez Użytkowników będą przetwarzane tylko przez Administratora i nie będą powierzane innym podmiotom, chyba że na zasadach określonych w Polityce, w tym na podstawie zawartych przez Administratora umów powierzenia danych osobowych zgodnych z RODO.
Podstawą przetwarzania danych osobowych Użytkownika jest odpowiednio art. 6 ust. 1 lit. a lub b lub c RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne do świadczenia Usług przez Administratora lub jest niezbędne w zakresie wypełnienia obowiązków prawnie ciążących na Administratorze, w szczególności dotyczących przetwarzania danych osobowych.
Administrator stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych udostępnionych przez Użytkowników, w szczególności w celu uniemożliwienia dostępu do nich osób trzecich, przetwarzania z naruszeniem przepisów prawa, zapobieżenia ich utracie, uszkodzeniu lub zniszczeniu.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych oraz operatorem serwisu jest: Biuro Urządzania Lasu i Geodezji Leśnej, ul. Leśników 21, Sękocin Stary, 05-090 Raszyn.
Właścicielem serwisu jest: PGL Lasy Państwowe, ul. Grójecka 127, 02-124 Warszawa
Formy kontaktu z Administratorem
Kontakt z Administratorem jest możliwy poprzez adres korespondencyjny (ul. Leśników 21, Sękocin Stary, 05-090 Raszyn), jak również poprzez adres e-mail: bdl@bdl.lasy.gov.pl
Cele przetwarzania danych osobowych
Administrator przetwarza dane osobowe w celu:
• informowania o ogłoszeniach opublikowanych w serwisie BDL Ogłoszenia, a także w celu wysyłania informacji dotyczących działalności Serwisu, w tym także w ramach newsletter, pod warunkiem wyrażenia zgody na otrzymywanie takich informacji;
• wynikającym z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora związanych z prowadzeniem Serwisu oraz świadczeniem Usług;
• wykonywania obowiązków przez Administratora określonych w przepisach prawa, w szczególności RODO;
• prowadzenia prac analitycznych i statystycznych, w szczególności w celu zapewnienia bezpieczeństwa teleinformatycznego związanego z Serwisem;
Administrator nie podejmuje decyzji wobec Użytkowników w oparciu o zautomatyzowane przetwarzanie, w tym profilowanie.
Przechowywanie danych osobowych
Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów, dla których zostały zebrane, oraz przez okres wymagany przepisami prawa.
Udostępnienie danych osobowych
Dane osobowe Użytkowników mogą być udostępnione:
• odpowiednim organom państwowym na ich żądanie na podstawie odpowiednich przepisów prawa;
• innym osobom i podmiotom – w przypadkach przewidzianych przez przepisy prawa.
Dane osobowe Użytkowników nie są przekazywane poza obszar EOG.
Uprawnienia użytkowników
Zgodnie z RODO, Użytkownikom przysługuje w szczególności prawo:
• prawo do dostępu do swoich danych osobowych: Użytkownik może zażądać i jest uprawniony do uzyskania wszelkich danych osobowych, które przetwarzamy, skąd pochodzą i do czego je wykorzystujemy. Użytkownik może uzyskać informacje o tym, jak długo przechowujemy jego dane i kto otrzymuje dane na jego temat;
• prawo do sprostowania i zapewnienia danych: Jeżeli Użytkownik odkrył, że dane osobowe, które posiadamy na jego temat są nieprawidłowe, niekompletne lub nieistotne, Użytkownik ma prawo do żądania poprawienia lub usunięcia tych danych z zastrzeżeniem ograniczeń, które wynikają z obowiązujących przepisów i praw do przetwarzania danych, ponadto Użytkownik ma prawo żądania nałożenia ograniczeń w zakresie przetwarzania danych osobowych;
• prawo do przenoszenia danych: jeżeli Użytkownik zwróci się z prośbą dane osobowe zostaną przekazane w ustrukturyzowanym, nadającym się do użytku formacie.
• prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania: Użytkownik ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych, jeżeli przetwarzamy je dla celów marketingu bezpośredniego.
• prawo do podjęcia decyzji o zautomatyzowanym indywidualnym profilowaniu: Użytkownikowi przysługuje również prawo do wniesienia sprzeciwu wobec decyzji opartej wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu. W takich sytuacjach Administrator zagwarantuje odpowiednie środki zabezpieczające prawa Użytkownika, głównie prawo do interwencji człowieka przy rozpatrywaniu takich przypadków. Użytkownik zostanie powiadomiony, jeśli jakiekolwiek zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie wykonywane w odniesieniu do jego danych osobowych.
• prawo do wycofania zgody: Jeżeli przetwarzamy dane osobowe na podstawie zgody Użytkownika, zgoda taka może zostać w każdej chwili wycofana. Należy jednak pamiętać, że Administrator będzie nadal korzystać z danych osobowych Użytkownika, jeżeli będzie musiał wypełnić zobowiązanie prawne lub umowne.
• prawo do bycia zapomnianym: prawo do uzyskania od Administratora bez zbędnej zwłoki usunięcia wszystkich danych osobowych Użytkownika przekazanych nam na podstawie niniejszego dokumentu.
Na pytania Użytkownika dotyczące zasad przetwarzania w Serwisie danych osobowych, kierowane do serwisu drogą e-mailową lub za pomocą formularza kontaktowego na stronie:
https://www.bdl.lasy.gov.pl/portal/kontakt. Administrator odpowiada na podany w formularzu adres e-mail w możliwie najszybszym terminie;
Pliki cookies
Administrator używa tzw. plików cookies („Cookies”) w celu dostosowania treści do potrzeb Użytkowników. Cookies to informacja tekstowa zapisywana przez serwer obsługiwany przez Administratora na urządzeniu Użytkownika, którą serwer może odczytać przy każdorazowym połączeniu się z tym urządzeniem. Informacje z Cookies służą do monitorowania ruchu w Serwisie.
Administrator nie odpowiada za zawartość plików Cookies wysyłanych przez inne strony internetowe oraz serwisy internetowe nieznajdujące się w domenie ogloszenia.bdl.lasy.gov.pl, do których odnośniki znajdują się na tej stronie internetowej.
Ustawienia przechowywania plików Cookies można zmieniać w ustawieniach przeglądarki internetowej zainstalowanej na urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownik może w każdej chwili wyłączyć w swojej przeglądarce opcje przyjmowania plików Cookies, co nie powinno spowodować utrudnień w korzystaniu z Usług.